NEW!Incredible offer for our exclusive subscribers! Read More
Slapen

Vijf redenen waarom jij slechter slaapt

2 Minuten lezen
slecht slapen

Als je niet goed slaapt, kun je ook niet goed presteren!
Veel mensen in Nederland slapen slecht. Uit gegevens van het CBS in 2018 hadden meer dan drie miljoen mensen slaapproblemen. Dit is zeer problematisch, want goed slapen is cruciaal voor een goede gezondheid. Mocht jij één van die personen zijn die slecht zijn, dan kan het zijn dat dit komt door één of meerdere redenen die ik ga beschrijven in deze blog.

Door stress slaap je minder goed

We zitten in een lastige fase, de COVID-19 crisis brengt op allerlei vlakken moeilijkheden met zich mee. Financieel hebben vele bedrijven het lastig en hierdoor verliezen veel mensen hun baan. Ook zou het kunnen zijn dat je dierbare mensen bent kwijt geraakt of zelfs zelf positief bent getest op Corona. Dit kan allemaal tot vreselijke stress leidden en dat is begrijpelijk, echter is dit niet goed voor je nachtrust, want je neemt deze zorgen mee in je slaap. Een tip is om bijvoorbeeld even te mediteren voor het slapen gaan en de zorgen van morgen voor morgen te laten. Rust eerst lekker uit! Bijvoorbeeld op een 1 persoons boxspring.

Twitter en andere berichtgevingen

Het gaat niet alleen om de aantal uren dat je slaapt, maar ook over de kwaliteit van het slapen. Veel jongeren zitten op Twitter en kiezen er dan voor om hun notificaties aan te houden. Dit kan ervoor zorgen dat je wakker wordt gemaakt door een pushbericht van Drake (of een andere celebrity). Heel leuk natuurlijk om als eerste op de hoogte te zijn van het nieuws van jouw idolen, maar enorm slecht voor jouw nachtrust (kwaliteit van slapen). Mijn advies zou zijn om je telefoon lekker op vliegtuigstand te zetten en pas weer te kijken als je de volgende ochtend wakker bent geworden.

Veel drinken voor het slapen

Als je heel veel drinkt voor je gaat slapen, kan het zijn dat je meerdere keren wakker word, omdat je naar het toilet moet. Water drinken is top en moet je ook veel doen, maar mijn advies zou zijn om dit niet een half uur voor het slapen te doen. En ga altijd nog even naar het toilet voor je gaat slapen, zo heerlijk in een 1 persoons boxspring.

Dim je licht in de avond

Je lichaam maakt het slaaphormoon melatonine aan en als er veel licht is (bijvoorbeeld je telefoon of kamerlicht), zal dat hormoon minder worden aangemaakt en zul je moeilijker tot slapen komen (je voelt je namelijk minder moe). Ga maar na, in een drukke discotheek met lampen ben je nooit zo moe als dat je thuis in een donker kamer zou zijn. Moet wel toegegeven dat alcohol of bijvoorbeeld energie drink (cafeïne), hier ook een rol bij spelen.

Je hebt geen goed bed of geen goed kussen

Als je geen goed bed hebt of geen goed kussen, mis je de ondersteuning die je nodig hebt om echt lekker te slapen. Persoonlijk kocht ik vanwege die reden een elektrische boxspring. Dit bed was uiteraard wel wat duurder dan een normaal simpel bed, maar hierdoor kan ik wel heerlijk slapen en dit is dus ook goed voor mijn lichaam en hersenen.

Neem je slaap serieus

Slapen moet je serieus nemen, want als niet goed slaapt kun je uiteindelijk lelijk de dupe ervan worden. Je kunt ziek worden (Obesitas, Alzheimer bijvoorbeeld) of depressief. In deze blog gaf ik jou vijf redenen, waardoor jij wellicht niet lekker slaapt. Het kopen van een boxspring kan een hoop problemen van je wegnemen, want dan zul je echt lekker kunnen slapen. Denk er eens goed over na en bedenk je ook hoe lekker je hierin zult gaan kunnen slapen.

Gerelateerde berichten
Slapen

Ontdek de grote voordelen van een boxspring

2 Minuten lezen
Een goede nachtrust in uw woning is van groot belang voor uw gezondheid en om dagelijks goed te kunnen functioneren. Een boxspring…
AlgemeenBesparenBeveiligingEnergieHuisInterieurKlussenSanitairSlapenSlotenTuinVastgoedVerhuizen

Category

1 Minuten lezen
Power your team with InHype
[mc4wp_form id="17"]

Add some text to explain benefits of subscripton on your services.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *